French painter, Provençal school (active 1493-1508 in Marseille)
South Netherlandish painter, active in France. A native of Hainaut, in the diocese of Cambrai, he may have come from Lieferinge near Enghien (Claessens). He is documented in Marseille and Aix-en-Provence from 1493 to 1505, often being described as a 'Picard painter'. In 1503 he married Michelle, one of the daughters of Jean Changenet, the most prominent painter of the time in Avignon, with whom he may have trained. The last great representative of the 'School of Avignon', Related Paintings of LIEFERINXE, Josse :. | Girls and to take the dog | The Passion (detail) f | Calumny | Saint Nicholas Saves Three Innocent Men | Detail of Judith | Related Artists:
SWEERTS, MichielFlemish Baroque Era Painter, ca.1618-1664
Flemish painter, active in Italy, Syria and India. He arrived in Rome in the mid-1640s, perhaps in circumstances similar to those depicted in his painting The Landing (Paris, Louvre). In 1646 he was registered as living in the Via Margutta in the parish of S Maria del Popolo, where documents indicate that he continued to reside until 1651, together with other Flemish Catholics like himself. In 1647 he attended a meeting of the Accademia di S Luca, not as an academician but simply as an associate. The following year he was visited by the Dutch poet Matthijs van de Merwede (1625-?1677), who later recalled the extremely poor welcome he received from the artist. On 1 June 1651 Sweerts was employed by the Antwerp merchant Jan Deutz to represent him at the Papal Customs to collect seven pieces of woollen cloth from Leiden. Sweerts's relationship with the Deutz family was always close: he painted portraits of Jeronimus Deutz (Amsterdam, Rijksmus.) and Balthasar Deutz and a series of the Seven Acts of Mercy for the family; some scholars have identified this series with the cycle of paintings divided between the Rijksmuseum, Amsterdam, the Wadsworth Atheneum, Hartford, CT, and two private collections
tidemandTidemand kom vid 17 års ålder till Köpenhamns konstakademi, studerade där i fem år, tänkte sedan utbilda sig till historiemålare i Munchen, men valde i stället på en kamrats råd Dusseldorf till studieort och reste dit 1837. Han blev elev av Theodor Hildebrandt, men tog tidigare intryck av Carl Friedrich Lessings relativt realistiska historiemåleri. Hans första större målning behandlade ett svenskt ämne, Gustaf Vasa talar till dalkarlarna vid Mora (1841). Målningen inköptes av Rhens och Westfalens konstförening samt förskaffade Tidemand ett resestipendium från Norge och beställning på en altartavla till Vor Freisers kirke i Kristiania.
Han reste sedan till Munchen och Italien, återvände till Norge på ett kort besök sommaren 1842, gjorde en studieresa i fjälltrakterna för att samla material till en påtänkt fosterländsk historiemålning, men kom nu till klarhet över sitt mål. Han ville, som han själv yttrat, skildra detta kraftiga naturfolks karaktär seder och vanor. Hans första tavla i detta syfte var Sagoberätterskan 1844, inköptes av drottning Josefina och förskaffade konstnären medlemskap av svenska konstakademien. Efter nya studieresor i Norge målade han Söndagskväll i Hardanger köptes av Oscar I, på slottet i Kristiania och Gudstjänst i en landskyrka. Han bosatte sig 1845 på allvar i Dusseldorf och vann snart ett namn genom de norska bondelivsbilderna. Samma år målade Tidemand i samarbete med Hans Fredrik Gude den romantiska Brudefärden i Hardanger.
Revolutionsoroligheterna hade vid denna tid drivit de norske konstnärerna hem till Norge, och det såg ut, som skulle konsten nu bli rotfäst i hemlandet. Impulsen till en nationell konst gavs, men då lugn åter inträdde, återvände konstnärerna till utlandet. Under de närmaste åren målade Tidemand för det av Oscar I uppförda lilla lustslottet Oskarshal, som pryddes av uteslutande norska konstverk, serien Norskt bondeliv. Hans sista arbete var förstudier till en aldrig utförd historiemålning, Kristian IV grundlägger Kristiania, beställd av Oscar II. Tidemand skapade även tre altartavlor. I samarbete med Gude målade han Afton på Kröderen (1849), Ljustring (1850), Likfärd på Sognefjorden (1853), Fiskare i fara (1859), med Sophus Jacobsen Lappar på renjakt (1873) och med Morten M??ller Sinclairs landstigning i Romsdalen (1875).
Han blev av sin samtid hyllad som Norges främsta representativa konstnär. Hans betydelse ligger i att han i sin konst gav uttryck åt det nationella uppvaknandet i sitt hemland. På samma gång föreställde han det norska folket för den stora allmänheten i utlandet. I Tyskland betraktades han som en av de främsta representanter i samtidens konst. Han fick många utmärkelser såväl i Tyskland som i Paris och i England, och hans arbeten såldes till höga pris. Sina mest omtyckta målningar upprepade han med tillhjälp av flera medhjälpare gång på gång, några i ända till 12 exemplar. Många av hans arbeten är återgivna i kopparstick och litografi. L. Dietrichson utgav Adolph Tidemand, hans liv og hans værker (2 delar, 1878-79).
george jonesGeorge Glenn Jones (born September 12, 1931) is an American country music singer known for his long list of hit records, his distinctive voice and phrasing, and his marriage to Tammy Wynette.
Over the past 20 years, Jones has frequently been referred to as "the greatest living country singer." Country music scholar Bill C. Malone writes, "For the two or three minutes consumed by a song, Jones immerses himself so completely in its lyrics, and in the mood it conveys, that the listener can scarcely avoid becoming similarly involved."
Throughout his long career, Jones made headlines often as much for tales of his drinking, stormy relationships with women, and violent rages as for his prolific career of making records and touring. His wild lifestyle led to Jones missing many performances, earning him the nickname "No Show Jones." With the help of his fourth wife, Nancy, he has been sober for many years. Jones has had more than 150 hits during his career, both as a solo artist and in duets with other artists. The shape of his nose and facial features have given Jones the nickname "The Possum." Jones said in an interview that he has chosen to tour only about 60 dates a year.